فناوری نانو، تولید علم و بهبود کیفیت زندگی جامعه

نانوفناوری یکی از پرشتاب‌ترین فناوری های علمی پیشرفته امروز است و ایران رتبه چهارم این رشته را به لحاظ علمی در جهان به خود اختصاص داده است. نانوفناوری علم مهندسی و فناوری پردازش در مقیاس نانومتر و تولید اجزای مختلف، توسط کنترل اندازه و شکل است. مهندسی نانو فناوری- نانو مواد نقش اساسی در پیشرفت صنایع جدید و مختلف از جمله صنایع هسته‌ای، انرژی، تکنولوژی پزشکی، هوافضا، نظامی و غیره دارد. تربیت و آموزش نیروهای متخصص در زمینه نانوفناوری از الزامات کشور بوده و دانشجویان با کسب آموزش‌های لازم در علوم مختلف و همچنین شناخت جایگاه آنها در توسعه فناوری نانو  وارد عرصه پژوهش و تولید شده و نقش موثری در پاسخ گویی به رفاه اقتصادی، افزایش کیفیت زندگی و توسعه امنیت ملی ایفا خواهند نمود. نانوفناوری از قابلیت ایجاد جایگاه شغلی بالایی برخوردار بوده و اثرگذاری آن در بهبود کیفیت زندگی جامعه غیر قابل کتمان است.

دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان نوآورترین دانشگاه ایران با استفاده از توان تخصصی پژوهشکده ها و پژوهشگاه های جهاد دانشگاهی و استادان برتر این رشته در دانشگاه های تراز اول دولتی کشور، گروه تخصصی مهندسی رشته نانوفناوری گرایش نانو مواد در مقطع کارشناسی ارشد را دایر نموده و همزمان دوره های مذکور را در کالج بین الملل خود به متقاضیان خارجی عرضه می نماید. تکیه بر توان بالقوه و بالفعل کشور در زمینه نانوفناوری، تربيت نيروي انساني براي استفاده از دانش نانو در توسعه اقتصادي اجتماعي کشور، رفع نيازمندي هاي مرتبط با  نانوفناوري در صنايع مختلف و تامین آینده شغلی دانش آموختگان این رشته از مهم ترین انگیزه های دایر شدن نانوفناوری در دانشکده فنی – مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ بوده است.

زمینه تحقیقاتی نانوفناوری یک زمینه بین رشته‌ای بوده و انواع گسترده‌ای از موضوعات، مانند شیمی کاتالیز نانوذرات گرفته تا فیزیک لیزر نقطه کوانتومی را در بر می گیرد. لذا دانش آموختگان کارشناسی تمامی رشته های فنی و مهندسی قادر به انتخاب رشته نانوفناوری گرایش نانو مواد دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی ارشد هستند. برای حفظ کیفیت آموزشی وافزایش مهارت عملی دانشجویان نانوفناوری – گرایش مواد دانشگاه علم و فرهنگ از آزمایشگاه های دانشگاه های تراز اول کشور استفاده خواهد شد.

دانشگاه علم و فرهنگ از جمله معدود دانشگاه‌های ایرانی است که با اتخاذ رویکرد دانشجو محوری در عمل نشان داده که رضایتمندی دانشجویان همواره در اولویت نخست قرار دارد. از این رو حمایت همه جانبه از دانشجویان و هدایت آنها در مسیر تعالی زندگی دانشجویی فرهنگ سازمانی غالب در این دانشگاه است.

دانشگاه علم و فرهنگ جزو نخستین دانشگاههایی است که با درک فشار اقتصادی جامعه راهکارهایی چون اعطای تسهیلات ویژه صندوق مجیر به دانشجویان علاوه بر صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم را پیش بینی کرده و سالیانه تسهیلات و تخفیف های قابل توجهی به دانشجویان برتر خود به خصوص در رشته های جدید اعطاء می نماید.

مدرک دانشگاه علم و فرهنگ در سطح بین الملل کاملا معتبر بوده و تعاملات بین المللی با دانشگاه های معتبر و تراز اول جهان و جذب دانشجویان خارجی سبب توسعه روز افزون اعتبار این دانشگاه شده است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با  شماره های 09391426848 و 09392487823 تماس حاصل نمایند و یا به گروه تلگرامی نانو مراجعه کنند.

لینک‌های مهم