معرفی گروه

با توجه به اینکه ایران جزو برترین کشورهای صاحب فناوری نانو بوده و در این دانش رتبه چهارم جهان و رتبه اول جهان اسلام  را به خود اختصاص داده است،  درراستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری و دستیابی به اهداف  "سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق1404   سرمایه گذاری عظیمی در پرورش نیروی متخصص و تولید محصولات متنوع و پیشرفته در این حوزه صورت گرفته است.  اهداف سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404:

  • ارتقای اثرگذاری فناوری نانو در بهبود امنیت و کیفیت زندگی
  • ارتقای اقتدار علمی و دستیابی کشور به جایگاه های برتر جهان در تولید علم نانو
  • توسعه صنعت و  بازار در حوزه  فناوری نانو
  • ایجاد چندین هزار جایگاه شغلی

این سرمایه گذاری عظیم در زمینه آموزش سبب گردید در حال حاضر 157 رشته پیشرفته مرتبط در 69 دانشگاه ایران در مقاطع ارشد و دکترا در رشته های مرتبط با نانوفناوری دایر و بیش از 40 هزار متخصص در حوزه های متنوع و گسترده علم و فناوری نانو مشغول به فعالیت شوند. همچنین در امر تولید نیز 700 محصول نانو در بیش از 264 شرکت فعال در حوزه نانو ایران  تهیه و تولید شده است.

گروه نانوفناوری دانشگاه علم و فرهنگ با استفاده از توان تخصصی مجموعه های مرتبط با آزمایشگاهها، پژو هشکده های جهاد دانشگاهی و استفاده از اساتید مجرب و کار آزموده دانشگاه های برتر،  و به منظور پیشبرد پروژه‌های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی افتخار یافته است که با اخذ مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در زیرمجموعه فنی و مهندسی رشته "نانوفناوری-نانومواد" در مقطع کارشناسی ارشد، فعالیت و رسالت خود را در حوزه پژوهشی و آموزشی نانوفناوری در سطح داخلی و همچنین بین الملل آغاز نماید. باتوجه به اینکه دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه برتر کارآفرین در شاخه‌های مختلف مهندسی فعال می‌باشد، لذا با تکیه بر توان بالقوه و بالفعل کشور در زمینه نانوفناوری، با ایجاد این رشته بستری مناسب جهت پرورش دانشجویان  و تامین آینده شغلی کم نظیر در زمینه های  خدماتی، تولیدی، آموزشی و صادرات محصول و فناوری را نوید می دهد.